موشک‌های تاروس به اوکراین نخواهد رفت ادعای رسانه صهیونیستی: اکثر مسئولان اسرائیلی موافق توافق مبادله اسرا هستند ترکیه ناو هواپیمابر می‌سازد شلیک ۳۰ موشک به پایگاه میرون اسرائیل توسط حزب الله لبنان + فیلم (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتانیاهو از صدور حکم بازداشتش وحشت زده است خودروی یک وزیر صهیونیست واژگون شد + فیلم زلنسکی: حداقل به هفت سامانه دفاع هوایی نیاز داریم حزب الله قادر است الجلیل را محو کند عربستان، اولین مقصد «بلینکن» رسانه عبری: عملیات رفح یک اشتباه است شیخ نعیم قاسم: جنگ باعث بازگشت شهرک نشینان نخواهد شد مخبر: ایران به دنبال روابط برد برد با کشورهاست مخبر: توسعه روابط با کشورهای آفریقایی راهبرد اساسی ایران است تحولات «غزه»، محور سفر وزیر خارجه ترکیه به ریاض روسیه: تمام رزمایش‌های ناتو را از نزدیک زیر نظر داریم لاپید: همه مقامات مسوول در زمان عملیات طوفان الاقصی باید استعفا دهند تظاهرات هزاران شهرک‌نشین علیه نتانیاهو در تل‌آویو ۲۷ فلسطینی در حمله به منازل فلسطینیان نوار غزه به شهادت رسیدند رسانه عبری: ویدئوی حماس زنده بودن ۲ اسیر در غزه را ثابت کرد حمله ترکیبی حزب‌الله به مقر فرماندهی نظامی صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی
سرخط خبرها

سخنگوی فراجا: هیچ تعمیرگاهی نباید لوازم یدکی دسته‌دوم روی خودرو نصب کند| انهدام باند قاچاق سوخت در پوشش مشتقات نفتی

  • کد خبر: ۱۲۰۱۲۴
  • ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۲
سخنگوی فراجا: هیچ تعمیرگاهی نباید لوازم یدکی دسته‌دوم روی خودرو نصب کند| انهدام باند قاچاق سوخت در پوشش مشتقات نفتی
سخنگوی فراجا از انهدام باند قاچاق مشتقات و فرآورده‌های یارانه‌ای نفتی در قالب شرکت‌های صوری و کاغذی خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، سردار مهدی حاجیان در نشست خبری با اصحاب رسانه، ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای والامقام و معزز انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، شهدای عرصه نظم و امنیت، مدافعان حرم و درود و سلام بر روح بلند و ملکوتی امام (ره) و آرزوی سلامتی و طول عمر باعزت برای مقام معظم رهبری امام خامنه­‌ای عزیز "مدظله العالی" و عرض تسلیت به مناسب فرارسیدن ایام محرم الحرام شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) گفت: نهضت عاشورا و قیام امام حسین (ع) علل و عوامل بسیاری دارد که در تفاسیر به کرات به آن‌ها اشاره شده که یکی از علل قیام زنده نگه داشتن ارزش‌های والای اسلام بود.

وی با تاکید بر اینکه قیام امام حسین (ع) اتحاد بین امت اسلامی را به ارمغان آورد، ادامه داد: به فرموده پیامبر اکرم (ص) "ان الحسین مصباح الهدی و سفینه النجاه" همانا حسین چراغ هدایت و کشتی نجات است؛ مصباح، "چراغ هدایت" مسیر بصیرت، کمال و آگاهی را به ما نشان می‌دهد و از این مسیر کمال می‌توان ایثار و فداکاری و ازخودگذشتگی را دید و درک کرد که ما را به سرمنزلگاه مقصود می‌رساند.

سخنگوی فراجا با بیان اینکه "نهضت عاشورا"، نهضت جهانی ظلم ستیزی و استکبارستیزی است، عنوان کرد: همه ما مفتخر هستیم در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که پیام امام حسین (ع) و نهضت عاشورا سرلوحه ما در زندگی قرار دارد.

آمادگی برای خدمت‌رسانی در ایام محرم

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به آمادگی صد در صدی پلیس برای ارائه خدمات رسانی در ایام محرم عنوان کرد: پلیس آماده است تا در کنار هیئت‌های عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) به مردم شریف ایران اسلامی خدمات رسانی کند؛ ضمنا با جلسات مستمری که برگزار شد پلیس یار محرم نیز معرفی شده و برای برگزاری هر چه بهتر مراسم در ایام محرم همکاری می‌کنند.

سردار حاجیان در ادامه تصریح کرد: بحمداله براساس گزارش‌های ارائه شده تاکنون در سراسر کشور هیچ گونه مسئله امنیتی عنوان نشده است.

سخنگوی فراجا به کشف و انهدام یک باند سازمان یافته در موضوع فرآورده‌های یارانه‌ای نفتی اشاره کرد و گفت: کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی با انجام اقدامات اطلاعاتی و فنی و حرفه‌ای یک باند سازمان یافته سوخت‌های یارانه‌ای در پوشش مشتقات نفتی و پتروپالایشی را کشف کردند؛ این باند با پوشش هیدروکربونات این محصولات را از کشور قاچاق می‌کردند؛ ۴۵۰ هزار لیتر در استان گلستان کشف و پس از بررسی اسناد مشخص شد ۱۴ شرکت صوری که وجود خارجی نداشتند در این زمینه فعالیت می‌کردند.

وی با بیان اینکه پلیس ۱۵ نفر از اعضای اصلی این باند سازمان یافته را شناسایی و دستگیر کرده است، عنوان کرد: بیش از ۴۰ میلیون لیتر سوخت یارانه‌ای قاچاق شده بود و این تیم در ۵ استان کشور فعالیت داشتند و ۱۰ تیم عملیاتی پلیس به مدت یکسال روی این پرونده کار کرد و در نهایت سرشبکه اصلی آن‌ها در استان قم و محصولات قاچاق در استان گلستان شناسایی، کشف و تحویل مقامات قضائی شد.

سردار حاجیان همچنین تاکید کرد: در صدد هستیم با دسترسی پلیس به سامانه‌های صادراتی بتوانیم جلوی قاچاق را بگیریم.

این مقام ارشد انتظامی به موضوع سرقت خودرو و میزان کشفیات در این حوزه اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۲۰ هزار دستگاه خودرو در کشور سرقت شده که پلیس ۹۱ درصد این سرقت‌ها را کشف کرده یعنی حدود  ۱۸ هزار خودرو کشف شده است؛ ضمنا بیش از ۹۰ درصد خودرو‌هایی که به سرقت رفته ساخت داخل است و ۷۸ درصد خودرو‌ها مدلشان برای قبل از سال ۸۸ بوده و ۲۲ درصد آن‌ها نیز برای بعد از سال ۸۸ بوده اند.

سردار حاجیان با تاکید بر اینکه یکی از علل این سرقت­‌ها خلاء­های قانونی است، خاطرنشان کرد: بایستی به سمت ارتقاء بازدارندگی قانون در بحث پیشگیری هم برویم؛ در بحث پیشگیری از جرم قانون‌گذار باید توجه ویژه‌ای داشته باشد برخی از سرقت‌ها به دلیل خلا‌های قانونی اتفاق می‌افتد به این معنی که افزایش قیمت قطعات خودرو را داشتیم و این باعث سوءاستفاده برخی افراد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر قانون مجوز‌های لازم را برای نظارت سیستمی بدهد، مراکز اسقاط، تعمیرگاه‌های خودرو و پلیس باید سیستم هماهنگ داشته باشند.

سردار حاجیان با بیان اینکه در کشف خودرو‌های سرقت شده بیش از ۴۰ نفر درگیر می‌شوند، تاکید کرد: هیچ تعمیرگاهی نباید قطعات دسته دوم یدکی را روی خودرو نصب کند مگر اینکه برای او احراز شود این وسیله از جای صحیح تامین شده است؛ تعمیرگاهی که لوازم یدکی مسروقه را بر روی خودرو نصب می‌کند اعم از لوازم یدکی، بدنه و موتور و همچنین فروشنده آن لوازم یدکی را به فروش می‌رساند معاونت در جرم محسوب می‌شود و باید هویت مال را مشخص کنند.

این مقام ارشد انتظامی با تاکید بر اینکه پلیس قاطعانه با افرادی که نسبت به فروش لوازم یدکی مسروقه اقدام می‌کنند، گفت: همچنین با تعمیرگاه‌هایی که بدون احراز این لوازم را روی خودرو نصب می‌کنند، برخورد می‌شود.

سردار حاجیان تصریح کرد: در کشور‌های دیگر اگر خودرویی تصادف کند و نیاز به تعویض قطعه داشته باشد هیچ تعمیرگاهی نمی‌تواند نسبت به تعمیر این خودرو بدون مجوز پلیس اقدام کند همچنین قطعه‌سازان باید قطعه‌های نشان دار بسازند و یک بانک اطلاعاتی قطعات داشته باشند که پلیس هم به این سامانه دسترسی داشته باشد البته با خودروسازان هماهنگی‌هایی ایجاد شده، اما کامل و به‌روز نیست و همچنین با قطعه سازان نیز چنین تعاملی نداریم.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اقدامات پلیس در سیل اخیر و حضور ۹ هزار و ۴۲۵ نفر از کارکنان پلیس در امر کمک رسانی به مردم عنوان کرد: در زمان وقوع سیل قرارگاه انتظامی ویژه مناطق سیل زده را با ۲ رویکرد تشکیل دادیم که رویکرد اول حفظ اموال مردم و تسهیل در ترافیک و ارائه خدمات انتظامی بود و رویکرد دوم این بود که این قرارگاه در امر امداد رسانی و نجات کمک کند.

سخنگوی فراجا با اشاره به برپایی راهپیمایی اربعین حسینی (ع) و اقدامات پلیس در این رابطه تصریح کرد: پلیس در این خصوص آمادگی کامل برای ارائه خدمات رسانی دارد و پیش بینی شده ۳۰ هزار نیرو امسال در این زمینه به زائران خدمت رسانی کنند و نیز بدین منظور  ۳ هزار واحد گشت پلیس برای ارائه خدمات در سراسر کشور سازمان دهی شده است.

حضور بانوان پلیس در مرز برای خدمات‌رسانی

سردار حاجیان با اشاره به حضور بانوان پلیس در مرز برای خدمات رسانی به زائران حسینی (ع) خاطرنشان کرد: بیش از ۱۴۸ گیت در مرز فعال هستند و پلیس هم آمادگی صدور ۱۰۰ هزار قطعه گذرنامه در روز را دارد و در صورت نیاز این آمادگی را داریم روزانه ۱۰ هزار برگه گذر موقت صادر کنیم.

اقدامات پلیس امنیت اقتصادی در کشف قاچاق و احتکار

سخنگوی فراجا همچنین به اقدامات پلیس امنیت اقتصادی در کشف قاچاق و احتکار اشاره کرد و ادامه داد: عده‌ای سودجو با اقدام بزرگ اقتصادی دولت به دنبال کسب منافع بیشتر بودند و دست به احتکار و قاچاق کالا زدند این در حالی است که پلیس امنیت اقتصادی از ابتدای سال جاری تاکنون توانست ۳۹ هزار و ۸۳۶ میلیارد ریال کالا‌های قاچاق را کشف کند؛ این کشفیات بیش از ۸ هزار و ۵۰۰ تن برنج، ۸ هزار و ۴۱ تن روغن، بیش از ۲۱ هزار تن گندم و آرد، ۱۷۴ هزار و ۳۲۸ دستگاه لوازم خانگی را شامل می‌شود همچنین بیش از ۱۶ هزار ماینر در ۴ ماهه ابتدایی سال شناسایی و ضبط شده اند.

اقدامات پلیس فتا در فضای مجازی

این مقام ارشد انتظامی درخصوص اقدامات پلیس فتا در فضای مجازی عنوان کرد: پلیس فتا همیشه هوشیار است و در فضای مجازی و مقابله با جرایم این حوزه توان بالایی دارد و میزان کشف به وقوع در این حوزه ۹۴ درصد است که در نوع خود بی نظیر است و افزایش ۱۲ درصدی نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد ضمنا در این مدت ۱۶ پزشک قلابی که در فضای مجازی تبلیغ می‌کردند نیز شناسایی و دستگیر شدند.

وی در رابطه با پیامک‌هایی که برای مردم ارسال می‌شود هم خاطرنشان کرد: این پیامک‌ها ۲ رویکرد تهدید و یا ترغیب دارد؛ رویکرد ترغیب این است که به  افراد می‌گویند  که به‌طور مثال در یک برنامه برنده شده‌اند و لینک‌هایی ارسال می‌شود که بدافزار هستند و ممکن است در صورت وارد‌شدن به این لینک منجر به کلاهبرداری از افراد شود. هر پیامکی که با سرشماره شخصی می‌آید می‌تواند محتوای مجرمانه داشته باشد.

این مقام ارشد انتظامی همچنین به لایو‌های غیراخلاقی در شبکه‌های مجازی اشاره کرد و گفت: این مسئله جرم انگاری شده و مصداق جرم است و پلیس با گشت‌های مجازی این لایو‌ها را شناسایی و با آن‌ها برخورد می‌کند.

وی درخصوص اقدامات پلیس در حوزه هوشمند سازی خاطرنشان کرد: با تحولی که در ناجا صورت گرفت و به فراجا تغییر کرد باعث خدمات بیشتر به مردم و افزایش رضایتمندی مردم است این رویکرد در ۳ مرحله تدوین شده مرحله اول تبدیل خدمات دستی به خدمات الکترونیک است که مقدمه هوشمندسازی پلیس است و اپلیکیشن پلیس من در اختیار مردم قرار گرفته که ۲۲ خدمت در بستر آن ارائه می‌شود که در حال حاضر ۱۶ خدمت در آن فعال است.

افزوده شدن ۶ خدمت جدید به اپلیکیشن پلیس من

وی با اشاره به رونمایی از ۶ خدمت برجسته دیگر در هفته فراجا تصریح کرد: مرحله دوم درگاه تبادل الکترونیکی فراجا و سازمان‌های دولتی و غیردولتی است که پیشرفت داشته است.

این مقام ارشد انتظامی در پایان خاطرنشان کرد: ۵ نفر از کلاهبرداران توسط پلیس بین الملل شناسایی و به کشور مسترد شدند جمع رقم کلاهبرداری این افراد بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان بوده، یکی از این افراد در ۴۸ ساعته گذشته دستگیرشده که به عنوان کلاهبردار و جعل اسناد برای فروش کالا‌های اساسی اقدام کرده بود. 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->